måndag 27 december 2010

Recension film: Scott Pilgrim vs the world

Jag vet inte om den här bedömningen kan räknas som rättvis, jag såg filmen vid fyra på morgonen under övertrötthet och för mycket godis. Hur det än var så uppskattade jag den enormt mycket! Jag skrattade så jag grät och ville inte alls att den skulle ta slut. Min far satt bredvid och tyckte att den blev lite för mycket ibland, jag höll och håller inte med! Alls! Det här är en av de få filmer där det inte kan bli för mycket, scenerna kan inte bli för långa eller överdrivna och människorna kan inte bli för konstiga.

Filmen handlar om musikern Scott som träffar sin drömtjej, bokstavligen, och tvingas gå emot hennes sju onda ex som tänker döda honom. Fighterna är bland det grymmaste på länge och sätter sig på minnet, uppskattar du serietidningar så är du redan såld på den här filmen. Även karaktärerna fastnar in your head och vissa av relationerna de målar upp är oslagbara!
Filmen är ett fint måste till alla nördar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar